Terug van weggeweest - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Marloes Heideveld - WaarBenJij.nu Terug van weggeweest - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Marloes Heideveld - WaarBenJij.nu

Terug van weggeweest

Blijf op de hoogte en volg Marloes

04 Januari 2016 | Australië, Noosa Heads

NOG EEN GELUKKIG NIEUWJAAR ❤️!


East coast

Ongeveer twee maanden geleden ben ik mijn East Coast avontuur begonnen in Cairns en nu ben ik weer terug op de plek waar het allemaal begon, Shitney! In Cairns heb ik een van de gaafste dingen gedaan, namelijk gesnorkeld in het Great Barrier Reef, maar heb ik ook Cape Tribulation bezocht. Deze regio staat op de werelderfgoedlijst en voor een goede reden! In cape trib hebben we het regenwoud (Daintree rainforest) bezocht en een cruise op een zoutwaterrivier gedaan, in een poging om krokodillen te spotten. Helaas leverde mijn cruise niet meer op dan twee baby mini krokodilletjes, maar beter dan niets ;).

Na Cairns heb ik de bus gepakt naar Magnetic Island, waar ik samen met een vriendinnetje uit Sydney een barbie auto heb gehuurd om mee het eiland rond te crossen. Na Magnetic Island was het tijd om naar Airlie beach te gaan. Airlie beach is een klein dorpje, voornamelijk het vertrekpunt naar de Whitsundays. In Cairns en Airlie is geen strand, het is onmogelijk om in de zee te zwemmen omdat er semi-dodelijke kwallen in het water rond dobberen en ook zijn er hier en daar wat zoutwater krokodillen. In beide dorpjes hebben ze een kunstmatige meer gemaakt, wat het strand vervangt. In Airlie beach heb ik vooral bij dit meertje liggen bakken en uitgaan was hier ook een prima tijdsbesteding.

Na een paar dagen ben ik op de Pride of Airlie gestapt om met 50 andere mensen de whitsundays rond te zeilen! De whitsundays is een eilanden groep met de witste stranden OOIT en megahelder water (google voor de grap ;)). Na drie dagen in en op de zee te hebben doorgebracht was het tijd om door te reizen naar Agnes Water, de eerste plek in Queensland waar je weer veilig in de zee kan zwemmen. In Agnes Water is echt helemaal niets te doen, behalve dat je er makkelijk kan surfen. Op een mooie maandagochtend heb ik voor een prikkie een surfplank gehuurd om een beetje stoer te doen op het strand. Na twee uur in het water zag ik vanuit mijn rechterooghoek twee black reeftip sharks en dat was het einde van mijn surfavontuur.. Alhoewel deze haaien volkomen ongevaarlijk zijn, vond ik het niet nodig om tegelijkertijd met deze vrienden in de zee te zijn.


Fraser Island

Mijn volgende stop was Hervey Bay van waaruit ik naar Fraser Island ben gegaan. Van alle tripjes vond Fraser het allerleukst! Samen met een groep Zweden en een Duits meisje die ik op de whitsundays heb leren kennen hebben we in een four wheel drive het eiland verkend. Fraser Island is een soort van natuurpretpark, met koudwater stroompjes, kraakheldere meertjes, prachtige uitkijkpunten en zandduinen. We hebben overnacht in een kamp met stroomdraad eromheen, om de dingo's af te schrikken. Dingo's zijn de loslopende wilde honden die alles eten, inclusief je iphone, handdoek, kleren en ledematen... Een van mijn Zweedse vrienden vond het nodig om na een nachtje drinken op het strand (we sliepen praktisch op de grond, dus het was of niet slapen, of zoveel drinken dat je vanzelf in slaap viel) de verkeerde kant op te lopen. Na drie uur op het strand te hebben rondgedwaald, een dipje in de zee (incl iphone) en selfies met dingos heeft een ranger hem om half 8 's ochtends opgepikt en konden we weer verder.

Noosa

Fraser Island was de laatste georganiseerde activiteit voor mij aan de East Coast. Mijn plan was om tot oud en nieuw te werken in Byron Bay maar omdat half backpackend Australie wil werken in Byron liet ik dat plan maar varen. Mijn volgende stop was Noosa, een klein fancypants dorpje met een prachtig strand en een National Park. Omdat ik wel een paar weken over had maar geen geld besloot ik om werk te zoeken in Noosa. Al snel bleek dat ze nog mensen zochten in het hostel waar ik verbleef en binnen drie dagen zat ik in een chaotische staff room en maakte ik deel uit van het housekeeping team (maw de schoonmaakploeg). De eerste paar dagen moest ik even wennen, de kamer die ik deelde met zeven andere mensen deed me nog het meest denken aan mijn studentenhuis in de Schilderswijk en vloeren dweilen is niet per se mijn hobby. Het duurde even maar nadat ik iedereen leerde kennen had ik echt de beste tijd ooit. Mijn dagen bestonden uit schoonmaken, naar het strand, drinken in de bar die bij het hostel hoorde, naar het zwembad, ijsjes eten, kampvuurtjes op het strand maken en nog meer drinken. Omdat na een paar weken mijn collega's meer als een tijdelijke familie voelde, besloot ik om ook kerst in Noosa te vieren. Net voor oud en nieuw ben ik vertrokken naar Sydney om het vuurwerk bij de Harbour Bridge te aanschouwen (wat echt fantastisch was! Ondanks het feit dat ik al om acht uur ' s ochtends in de rij stond om een goed plekje in het park te bemachtigen). Alhoewel ik niet aan het reizen ben om maar op 1 plek te blijven, was ik in Noosa wel heel gelukkig. Het was fijn om even niet steeds mensen opnieuw te moeten leren kennen, om mijn spullen uit te pakken en me echt ergens thuis te voelen.


Gotta move

Nu ben ik in Shitney, waar ik nog aan het nagenieten ben van oud en nieuw, maar waar het helaas ook met bakken uit de lucht valt op dit moment. Geduldig wacht ik af tot ik aan mijn nieuwe hoofdstuk kan beginnen, zondag vlieg ik namelijk naar Nieuw Zeeland yeah buddy!


Tot zover, tot morgen!


Heel veel liefs!!!










  • 04 Januari 2016 - 09:31

    Fennie En Roel:

    Nog de allerbeste wensen Marloes en lekker genieten straks in Nieuw Zeeland.
    We genieten van je verslag. Fijn om te lezen dat je het zo naar de zin hebt.
    groeten vanuit een witte wereld in Groningen
    Fennie en Roel

  • 05 Januari 2016 - 14:50

    Dini :

    Marloes, wij wensen je een heel goed 2016 toe. Je hebt 2015 in ieder geval met een prachtig vuurwerk afgesloten. Veel mooie reisindrukken in dit nieuwe jaar gewenst.

    Groetjes, Albert en Dini Harkink.

  • 06 Januari 2016 - 18:39

    Hubie:

    Lieve Marloes,
    Vanuit Ruischerwaard, heul ver weg, de allerbeste wensen voor 2016!
    Wat ben jij een geboren verteller en schrijver. Genieten!
    Dikke knuffel, louis en Hubie

  • 08 Januari 2016 - 14:04

    Liselot:

    Happy newyear Marloes!!!
    Volgens mij vermaak jij je wel! Goeie verhalen, ben wel jaloers. Geniet van New Zeeland, schijnt echt te gek te zijn dus ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn!

    xxx

    Liselot

  • 08 Januari 2016 - 15:31

    Uri:

    Haha, mooi verslag marloes! Lekker bezig met surfen btw. Veel plezier in NZ!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 13399

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 15 Maart 2016

Skippy de boskangoeroe

13 Mei 2013 - 01 Juni 2013

Waddup in Mexico

02 Januari 2012 - 15 Mei 2012

Étudier en France

Landen bezocht: