Latino Remix (North Island New Zealand) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marloes Heideveld - WaarBenJij.nu Latino Remix (North Island New Zealand) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marloes Heideveld - WaarBenJij.nu

Latino Remix (North Island New Zealand)

Blijf op de hoogte en volg Marloes

21 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hey hallo!

Stiekem ben ik al weer 10 dagen in Melbourne, maar ik wil jullie het verslag van Nieuw Zeeland niet onthouden. Omdat NZ een mega-avontuur was verdeel ik mijn verhaal in twee stukken, te beginnen bij het Noordereiland, omdat het kan.


Auckland
WAT EEN VERADEMING NA SHITNEY! Auckland is de grootste stad in NZ. In dit land leven nog geen vijf miljoen mensen, waarvan 1 miljoen op het Zuidereiland verblijft, ongeveer 4 miljoen op het Noordereiland waarvan 2 miljoen in Auckland woont. Kan je nagaan, wat een wereldstad. Omdat ik maar 1 dag in Auckland had heb ik de stad rondgesjeest en ben ik in de middag op de veerboot naar Waiheke island gesprongen, een soort van hippie-achtig eilandje vlakbij de stad.


Maori
Nieuw Zeeland en Australie hebben beide niet echt een geschiedenis. De Westerlijke ' oorsprong' van Nieuw Zeeland begint als de Britten voet aan wal zetten (arme Nederlander Abel Tasman deed ook een poging, maar helaas hadden de Britten wat meer overtuigingskracht). Voordat de Engelsen begonnen te bouwen aan party cities zoals Queenstown waren de Maori de bewoners van dit fantastische land. Wij hadden het geluk om een een paar nachten te mogen verblijven bij twee verschillende Maori families, heel gaaf. ' s Avonds hebben we een Haka dansje gedaan en naar Maori verhalen geluisterd. Het welkomstritueel waarbij je werkelijk iedereen een eskimo-achtige neus begroeting geeft vond ik persoonlijk iets minder, maar mijn persoonlijke ruimte is ook ongeveer zo groot als Dubai.


Lord of the Rings
Sorry not sorry, ik viel tijdens de eerste film na een half uur in slaap. Lord of the Rings is opgenomen in NZ, grotendeels in de studio Wellington, maar Hobiton is for real en dus heb ik Hobit stad bezocht. Ik was zelf medium enthousiast omdat met mij een buslading Aziaten op hetzelfde tijdstip de tour hadden geboekt en ik vooral selfiesticks probeerde te ontduiken (letterlijk). Op dezelfde dag heb ik getubed in de Waitomo caves, met zo'n opblaasbare band lekker chillen in een rivier onder de grond terwijl er om je heen allemaal glowworms aan het shinen zijn. Ook heb ik in Rotorua een white water raft gedaan. Ik sta niet bekend als held, maar die waterval van zeven meter die heel eng leek op de video was eigenlijk supertof.


Barbie girl
Als backpacker heb je drie opties om NZ te verkennen. 1. Je huurt een auto met vrienden. 2. Als je geen vrienden hebt (that would be me) kan je met de Kiwibus (is bus vol met Engelsen van 18) of 3. Met de Stray bus. Ik heb voor de Straybus gekozen waar ik al snel bevriend raakte met een groep mensen zo gek als een deur. Op de heen weg was onze Tongariro crossing gecancelled (zie onderstaand), dus wij hebben ons vermaakt met wijn drinken, danjes op Barbie girl en latino remix versies van Justin Bieber. Onze Barbie girl routine hebben we ook met trots vertoond zowel in de bus als op de bar in Wellington. Je moet wat. Ik heb ongeveer 10 dagen met deze groep gereisd, maar het waren de beste 10 dagen van NZ. Zelfs in de middle of nowhere vermaakten we ons nog met fotoshoots bij een random waterval of drankspelletjes. Ik heb in deze zes maanden geleerd dat je nog op de meest fantastische plek op de wereld kan zijn, als je niet met mensen bent waar je goed mee kan opschieten, heb je alsnog een saaie dag gehad.


Mt Doom
Omdat op de heenweg de Tongarirocrossing geannuleerd was door weersomstandigheden, heb ik de op de terug weg nog een poging gedaan. Het is de meest populaire trekking van NZ, op een mooie dag zijn er meer dan 1000 mensen op dit pad. Het betreft een vulkaan beklimmen, je doet er ongeveer 6-8 uur over en als je tijd over hebt kan je Mt Doom op, dat is de berg naast Tongariro en de vulkaan waar ze bij Lord of the Rings de ring in mieteren. Ik had geen tijd over en ik was ook vergeten dat ik hoogtevrees had, dus deze beklimming was nogal een beproeving op m'n hardloopschoenen maar het was het waard! Het is net alsof je op de maan bent (denk ik) en tijdens de afdaling loop je langs vulkanische meren. Het laatste deel kwamen we terug in een wolk, maar ik denk dat de uitzichten ook adembenemend waren :).

Oke so far so good! Binnenkort komt Nieuw Zeeland 2.0 (Zuidereiland) en ik hoop ook de foto's binnenkort te kunnen uploaden. Als je denkt dat ik ze heb gefotoshopt dat is ten eerste, niet waar! Het ziet er echt zo uit in NZ :)! En ten tweede, ik ben niet slim genoeg om een programma als fotoshop te begrijpen.

Doei poedies! Een fijne dag!!

Veel liefs







  • 22 Februari 2016 - 11:30

    Fennie En Roel Menting:

    Lieve Marloes
    Wat weer een belevenissen. Geweldig genoten van je verslag. Kijken al weer uit naar het 2de deel van NZ

  • 22 Februari 2016 - 19:57

    Dini Harkink:

    Hoi Marloes!!

    Dat waren weer bijzondere gebeurtenissen, die je ons liet weten.
    Nu dus naar het Zuidereiland met Christchurh.
    Een heel goede kennis van ons is er geboren.
    Van haar hoorden we ook mooie verhalen.
    Veel plezier. Hart.gr. Dini Harkink.

  • 25 Februari 2016 - 22:13

    Geeske:

    Hoi scheet,

    waar je ook bent ter wereld, je zult nooit veranderen :')
    Ik zie je gezichtsuitdrukking al voor me bij elk zin die je schrijft :p I love it.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 13396

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 15 Maart 2016

Skippy de boskangoeroe

13 Mei 2013 - 01 Juni 2013

Waddup in Mexico

02 Januari 2012 - 15 Mei 2012

Étudier en France

Landen bezocht: