Rose Libertine - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marloes Heideveld - WaarBenJij.nu Rose Libertine - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marloes Heideveld - WaarBenJij.nu

Rose Libertine

Blijf op de hoogte en volg Marloes

25 Augustus 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

‘Nee nee, backpacken is niets voor mij’. Ik zie het mezelf nog zo zeggen terwijl ik naar mijn computerscherm staar bij Douwe Egberts. Het is januari en terwijl een collega me verzekerd dat je ook 'prima Australië rond kan reizen met een koffer op wieltjes' twijfel ik ernstig aan mijn capaciteiten om een half jaar uit één tas te leven waar zes t-shirtjes, één korte broek en een trui in zitten. Nu zit ik hier dan toch met één tas waar zes t-shirtjes, één korte broek en een trui in zitten. Oké vooruit dan en nog wat jurkjes. En nog een korte broek. En slippers en sneakers. En mijn eigen shampoo. En créme. En sportkleren. En (te)veel bikini’s. En misschien wel wat meer t-shirtjes dan zes.

Omdat ik niet per se op de wereld ben gezet om te gaan backpacken ga ik backpacken als een prinsesje, dus echt met een koffer op wieltjes en onnodige backpackdingen als nagellak (en remover uiteraard), Prodent tandpasta en een apotheek aan medicijnen erin. Alhoewel ik het echt ontzettend gaaf vind, durf ik wel eerlijk te zeggen dat dit plan B is. Het is heel normaal dat je 236 likes krijgt op de facebookpost dat JE BENT AANGENOMEN WOEEHOEE, maar niemand slingert het ooit op het wereldwijde web dat hij of zij voor de derde keer in een maand is afgewezen voor een baan. Heel terecht ook, maar ik wil vooral niet de schijn ophouden dat het leven bestaat uit een aaneenschakeling van successen ;). Vorig jaar in december heb ik besloten dat ik graag nog een paar Master vakken zou willen volgen in het buitenland. Na wat onderzoek heb ik me ingeschreven bij een universiteit in Sydney, waar ik ook ben aangenomen. Een half jaar later werd het mij duidelijk dat ik het financieel niet zou gaan halen en juist omdat het zo lang duurde voordat ik daar zicht op kreeg ben ik ook gaan twijfelen aan de toegevoegde waarde van de extra vakken die ik zou gaan volgen. Ik heb de knoop doorgehakt en in plaats van te gaan studeren heb ik een reis geboekt, waar ik jullie graag van op de hoogte houd ;).

Gisteren ben ik aangekomen in Kuala Lumpur, de vliegreis ging prima en het was appeltje eitje om bij mijn hotel te komen. Ik heb even op safe gespeeld en een patatje naar binnen gewerkt (om half 11 's ochtends Nederlandse tijd), er is nog tijd zat voor de lokale specialiteiten. Na een nachtje van 10 uur slaap durfde ik het wel aan om met mijn rolkoffertje Kuala Lumpur in te gaan om een hostel te zoeken. Met behulp van mijn twee beste vrienden het komende half jaar, Tripadvisor en Lonely Planet, zit ik nu in een hostel te wachten tot mijn kamer vrij is, een mooi moment om dit verhaaltje te uploaden. Alhoewel ik tot op dit moment alleen ben geweest, geniet ik nu al voor 100. Het is hier megawarm, alsof je zeg maar het subtropisch zwembad in Kardinge binnenloopt en dat keer honderdmiljoenmilard en het is hier druk en chaotisch. Ik vind het prachtig! En door mijn eerdere tripje naar Mexico merk ik dat ik niet overal van op kijk. Het plan verder is om iets meer dan twee weken in Maleisië door te brengen en om daarna vanuit Singapore naar Bali te vliegen. Begin oktober reis ik naar naar Australië en in januari zal ik naar Nieuw-Zeeland gaan. Hier ga ik een maandje kiwi’s vangen en daarna vertrek ik naar Thailand, alwaar ik na zes weken weer l’aéroplane naar Amsterdam neem.

Er zijn maar twee dingen die ik echt graag wil doen en verder laat ik me verassen :). Ik wil echt héél graag een schildpad zien. Gewoon een schildpad, die lekker vrij in de zee aan het zwemmen is (dus niet in een Balinese Pieterburen). En ik wil graag een fissa op het strand, incl. cocktails. Verhalen doen geloven dat deze twee wensen hoogstwaarschijnlijk gaan uitkomen dus ik ben een gelukkig mens.

Ik heb er echt ontzettend veel zin in! Dat backpacken kan ik heus wel, al is het als een echt meisje. Prima als je haar de hele dag in een staart zit en je slippers je beste vrienden zijn, maar dan wel met mooie rode Rose Libertine van Rimmel op mijn tenen.

Voor nu zeg ik tegen jullie: goedemorgen! En tot snel!!


xoxo



PS (omdat PS zeggen echt heel gaaf en 1980 is): Dit verhaaltje is grotendeels in Nederland geproduceerd, daar had ik genoeg tijd om achter de computer te zitten. Oke doei!

  • 25 Augustus 2015 - 07:43

    Rianne Kofman:

    Wat gaaf Marloes!!! Goede keus :) als je nog tips nodig hebt voor Australia, let me know!
    Geniet ervan!!
    Xx

  • 25 Augustus 2015 - 08:24

    Femke Stoel :

    Haha mooie geschreven! Gave reis, wordt sowieso geweldig!! (kan dat zeggen op basis van ervaring :))

  • 25 Augustus 2015 - 08:51

    Gerard Heideveld:

    Fijn dat het goed gaat tot nu toe. geniet er van. Liefs

  • 25 Augustus 2015 - 09:37

    Madelein:

    Lekker bezig stoertje!

  • 25 Augustus 2015 - 09:58

    Pieris:

    Geweldig Marloes!!

  • 25 Augustus 2015 - 10:05

    Sabine:

    Yesss!!! Goed bezig!

  • 25 Augustus 2015 - 10:16

    Liset:

    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen. Wil natuurlijk wel wat foto's gaan zien van je bruine voeten met rose libertine op je nageltjes ;)

  • 25 Augustus 2015 - 10:44

    Kimberly:

    Toppertje! Ik heb nu al zin in al je volgende verhalen! Geniet laiverd!

  • 25 Augustus 2015 - 11:26

    Fennjd En Roel:

    Fijn nu al van je te horen Marloes. Mooi dat alles goed is verlopen. Geniet ervan en wij kijken uit naar je verslagen. Top hoor

  • 25 Augustus 2015 - 12:41

    Jos:

    Hee ontzettend hallo, wat schitterende trip! Ben benieuwd naar je toekomstige verhalen. Heel veel plezier. Super doei X

  • 25 Augustus 2015 - 13:18

    Dennis:

    Goed verhaal marloesje!

  • 25 Augustus 2015 - 17:43

    Mathijs:

    Schitterend verhaal Marloes, ik hoor je gewoon hondermiljoenmiljard zeggen in mijn hoofd :'). Geniet er van en vergeet niet dit soort proza te produceren.

  • 25 Augustus 2015 - 18:27

    Janneke Heideveld:

    Fijn dat alles op rolletjes gaat ben benieuwd naar de eerste foto's

  • 25 Augustus 2015 - 19:52

    Marike:

    Jeah! Supercool.. !!

  • 25 Augustus 2015 - 22:30

    Anke:

    Een goed begin is het halve werk, dus fijn dat het tot nu toe goed gaat met jou en je rolkoffer! Veel plezier, we blijven graag op de hoogte! Enne....een foto van Rose Libertine lijkt me fijn!

  • 26 Augustus 2015 - 12:15

    Marja :

    Ik heb genoten van je verhaal! En fijn dat je een goede reis hebt gehad. Ik hoop dat je reis aan je verwachtingen zal voldoen en dat je heel veel leuke mensen gaat ontmoeten! XXX

  • 26 Augustus 2015 - 14:09

    Dini Harkink:

    Vrijdag hebben wij je nog ontmoet en nu ben ja al zover weg. Fijn, dat de reis/aankomst zo goed ging.
    We kijken uit naar je verdere ervaringen en foto''s. Geniet!!!

  • 27 Augustus 2015 - 11:52

    Melle En Marjan:

    Goh, Marloes leuk om te lezen ! je schrijft zo leuk, maak er een mooie tijd van, dikke kus.

  • 01 September 2015 - 16:48

    Louis:

    Hoi Marloes,

    Top dat alles zo goed is gegaan tot nu toe en fijn dat je je eerste bestemming hebt bereikt.
    Lijkt me ook meer dan genoeg, al die T-shirts enzo. Binnenstebuiten keren helpt vaak ook :)
    Heel veel plezier en geniet ervan!! Ben benieuwd naar je volgende verslag.

    Grtjs,
    Louis

    PS (lekker retro ook ...) Zitten er ook reservewieltjes in dat kilometervretende koffertje van je?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 13397

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 15 Maart 2016

Skippy de boskangoeroe

13 Mei 2013 - 01 Juni 2013

Waddup in Mexico

02 Januari 2012 - 15 Mei 2012

Étudier en France

Landen bezocht: