Ode aan de Côte d'Azur - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marloes Heideveld - WaarBenJij.nu Ode aan de Côte d'Azur - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marloes Heideveld - WaarBenJij.nu

Ode aan de Côte d'Azur

Door: marloesheideveld

Blijf op de hoogte en volg Marloes

11 Maart 2012 | Frankrijk, Parijs

Lieve Côte D'Azur,

Ik hou van je omdat waar ik ook ben, ik bijna altijd de zee kan zien. Ik hou van je omdat ik vanaf maart al naar één van de mooiste stranden van Europa kan. Ik hou van je omdat ik bijna op elke straathoek macarons, crêpes met nutella en pain au chocolat kan kopen. Ik hou van je omdat de reclames van Chanel, Dior en Hugo Boss hier de straten domineren. Ik hou van je omdat uitgaan hier echt genietos is, mijn jurken en hakken zien er na elke nacht nog als nieuw uit, hoe laat ik de club ook verlaat. Ik hou van je omdat hier heel veel oude Franse mensen wonen, wat eigenlijk niet echt fantastisch is, maar gemopper in het Frans versta ik toch niet. Ik hou van je omdat per vijf verroeste, met deuken en krassen en met-tape-aan-elkaar-hangende en uitgeleefde (moet iets met de Franse rijstijl te maken hebben) Citroën of Volkswagen, er minstens één Audi, Porsche, BMW, Mercedes of Ferrari langs komt rijden. Ik hou van je omdat je bevolking nog steeds in de overtuiging is dat Frans dé nieuwe wereldtaal wordt, als het dat nog niet is. Ik hou van je, omdat het openbaar vervoer hier shockerend goedkoop is, als je een land als Nederland gewend bent. Ik hou van je omdat hier van die mooie grote witte boten in alle havens liggen en mensen als George Clooney hier rond lopen. Ik hou van je omdat de docenten hier denken dat een verslag van 10 pagina's met drie mensen een echte uitdaging is. Ik hou van je omdat als ik even genoeg heb van de zee en het strand, wat niet echt realistisch is, ik binnen een uurtje op de ski's sta boven op de bergen.

Er is alleen une petit dingetje dat onze toekomst wellicht een klein beetje in de weg staat. Ik hou denk ik nog net iets meer van Groningen.

Maar voor de komende maanden geloof ik dat we nog wel prima door één deur kunnen.

Liefs


  • 11 Maart 2012 - 16:19

    Kim:

    Marloes! Wat schrijf je toch waanzinnige stukjes!!! Sorry voor de radiostilte van mijn kant, binnenkort een Skype date plannen? Blij dat de temperatuur weer n beetje bijgetrokken is en je het naar je zin hebt.. Hoop dat je Groningen niet al te veel mist! Die hagelslag komt wel weer!

    Overigens heb ik zojuist de City Pier City loop gelopen, 10 km te Den Haag zoals je wellicht weet, heel leuk!

    Mien laiverd ik spreek je snel!
    Liiiiefs xxxx

  • 11 Maart 2012 - 16:20

    Iris:

    Whahahaa Marloes! Ge-weldig! Ik hou van je omdat je dit soort teksten kan schrijven!;) lekker genieten!! Xxxxxx

  • 11 Maart 2012 - 16:24

    Maaike:

    Heeee Marloes!
    Wat een leuk stukje, ik word zelf ook haast verliefd! Ik denk ook dat je de komende maanden nog van deze rela moet genieten.. Gewoon lekker playen en dan weer lekker terug naar je home-town!
    Enjoy, en dat je maar vaak ons liedje mag zingen... Kus

  • 11 Maart 2012 - 17:39

    Kimberly:

    Oh wat word ik hier jaloers van! Top Marloes, erg blij te horen dat je t zo naar je zin hebt! Blijf genieten :D.

    Dikke kus

  • 11 Maart 2012 - 18:27

    Janny:

    Hé lievie,

    Weer een prachtige ode aan de Cote d'Azur, maar ben toch wel blij dat Groningen net iets meer is.....
    XXXjes

  • 11 Maart 2012 - 20:58

    Anke:

    Marloes, wat een schrijftalent, geweldig! Leuk om te lezen dat je deze liefde nog wel een aanal maanden ziet zitten. Geniet ervan, we blijven je verhalen volgen! Groeten, Ronald en Anke.

  • 12 Maart 2012 - 07:50

    Jacqueline :

    Ik vind het weer een geniaal stukje Marloes ;) Maar toch fijn om te horen dat je nog net iets meer van Groningen houdt! Geniet ervan meisje!!!

    Liefs,

    Jacqueline

  • 12 Maart 2012 - 09:04

    Willemien Van Dongen:

    Wat een mooie Ode. Kan me voorstellen dat je het heel erg naar je zin hebt. Ben echt wel jaloers.

    Heel veel plezier,

    groetjes,

    Willemien (Bert hellinger Instituut)

  • 15 Maart 2012 - 11:44

    Sabine:

    Wat heeeeeeeeeeeeeerlijk om dit te lezen!! Je maakt mijn dag goed :).

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Étudier en France

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2012

Ode aan de Côte d'Azur

17 Februari 2012

Alarme Orange

25 Januari 2012

Pittige tijden

08 Januari 2012

La semaine de la situationes

02 Januari 2012

Je kan het meisje uit de stad halen...
Marloes

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 13417

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 15 Maart 2016

Skippy de boskangoeroe

13 Mei 2013 - 01 Juni 2013

Waddup in Mexico

02 Januari 2012 - 15 Mei 2012

Étudier en France

Landen bezocht: