Pittige tijden - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marloes Heideveld - WaarBenJij.nu Pittige tijden - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marloes Heideveld - WaarBenJij.nu

Pittige tijden

Door: marloesheideveld

Blijf op de hoogte en volg Marloes

25 Januari 2012 | Frankrijk, Parijs

Good evening my friends!

Het is alweer een tijdje geleden dat m'n avonturen online te lezen zijn, dus bij deze een update :).

Zoals je merkt heb ik de maandag van 8.30 tot 20.30 overleefd, eigenlijk al drie van dat soort maandagen. Het zijn, zoals de titel al zegt, pittige tijden. De colleges duren hier drie uur en het niveau van de vakken verschilt nogal, maar i don't care, zolang ik maar terugkom met 30 ECs.
Ik ben elke week drie complete dagen op de uni, maar gelukkig ben ik de komende weken donderdag, vrijdag en het weekend vrij (je hebt hier ook les op zaterdag, dus zo normaal is dat niet ;)). Twee weken geleden heb ik gewinkeld en gegeten in Nice. Het waren de dagen na kerst en oud en nieuw dus dat betekende salé everywhere! Genietos. Vorige week heb ik keurig netjes m'n 'huiswerk' (zo noemen ze dat hier, je moet de docent bij voornaam noemen en je aanwezigheid wordt gecheckt, in Nederland heet zoiets middelbare school) ingeleverd. Op dinsdag was de buddy party in Antibes. De exchange students commissie heeft een soort van systeem opgezet waarbij elke uitwisselings student om een buddy kan vragen. Blijkbaar ben ik de enige die kon aangeven wat voor interesses ik heb en of ik liever een jongen of een meisje wou. Ik ben hier ontzettend dankbaar voor, aangezien de helft van m'n uitwisselingsmaatjes zit opgescheept met een enorme Franse nerd, terwijl ik een meisje als buddy heb dat net zoveel van praten (met wie dan ook), winkelen en eten houdt als ik.

Afgelopen weekend ben ik naar Milaan geweest. Dit was nogal een ehm.. pittig weekend (a.k.a a situation). Het begon allemaal met onze buschauffeur Philippe. Wat een baas, hij was niet eens in staat om ons binnen de stad uit te krijgen binnen een half uur en dat was dan ook de reden dat we uiteindelijk midden in de nacht in ons hostel aankwamen. Het hostel, daar gaan we het verder helemaal niet over hebben, want voor iemand als ik met smetvrees enzo was het NOT A GOOD TIME. 's Ochtends bij het ontbijt is er iemand het hostel ingelopen en heeft de tas van mijn huisgenootje gejat. In haar tas zat gelukkig alleen maar haar paspoort, 300 euro aan cash, camera, visum, creditcard, health insurance card en gecodeerde appartementssleutels. Dus ze is nu helemaal niet alles kwijt.
Daarna hebben we de Duomo bezocht in Milaan, wat ik opzich een prachtig gebouw vind, ware het niet dat ik nogal geshockeerd was over het feit dat op dat moment een enorme begrafenis plaatsvond van een vermoorde politieagent.

's Avonds hebben we gegeten in een één of ander typisch Italiaans restaurant, bummer was dat ze geen plek meer binnen hadden en dat we buiten moesten eten. Het vroor maar een klein beetje en er waren wel 2 terrasverwarmers dus dat was ook een groot succes ;). Ik hoor jullie denken, komt er nog een goed verhaal? Jawelllll, de commissie had een deal met een club waar we gingen partyen. Wat wel een grap was, is dat we pas bij binnenkomst erachter kwamen dat het een gayclub was. Ik heb lekker de hele nacht naar optredens van dragqueens gekeken, weer eens wat anders :). Ook deze nacht heb ik absoluut de nodige avonturen beleefd, een Fins meisje kon naar het ziekenhuis omdat een geep met haar naaldhak op haar voet trapte en ook de taxichauffeur was niet zo blij met ons omdat een Amerikaans meisje besloot de taxi onder te kotsen. Een paar Italiaanse tirades later en honderd euro lichter kwamen we dan uiteindelijk toch weer terug in het hostel :).

Maar goed, ik ben weer een paar ervaringen, fantastische nieuwe nagellak, een blazer en een tas rijker.

So much voor de afgelopen weken. En no worries, ondanks alle gebeurtenissen geniet ik hier enorm van het goede weer, de leuke mensen en het Franse eten :).

Ik laat snel weer wat van me horen!

Ciao ciao!

Liefs


  • 25 Januari 2012 - 19:25

    Malou:

    leuk marloesje!!! Ik zag al dat je bij Kiko bent geweest? Ik heb daar ook nagellak gekocht die heeeeeeel mooi is :D hihi een soort lila kleur! Een hostel is ook echt wat voor jou ;) Geniet er nog van! xxx

  • 25 Januari 2012 - 22:22

    Iris:

    Wooooww!! Wat een verhalen! Bizar! Gelukkig zijn er ook goede tijden haha;) je schrijft echt te grappig!! ' Not a good time' ik ging stuk! Haha maar gelukkig heb je het overleeft:D ik kijk uit naar je volgende story;) have fun met je buddyy en andere mensen!!

    Xxxxx

  • 26 Januari 2012 - 01:34

    Myrthe:

    Haha Marloes wat een verhalen, je maakt genoeg mee daar! Fijn dat je zo'n leuke buddy hebt gekregen :)

    Groetjes uit Thailand!

  • 26 Januari 2012 - 10:17

    Carmen:

    Goed verhaal Marloes! Heerlijk om te direct te merken van wie zo'n verhaal komt (ook al ligt het hier heel erg voor de hand; ik wil maar zeggen dat ik hem anders ook getraceerd had;)) Het is iig fijn dat je daar dingen meemaakt denk ik dan maar! Blijf je jong bij;)

  • 27 Januari 2012 - 08:53

    Willem De Vries:

    Hi Marloes,
    Wat een geweldig verhaal. Volgens mij is dit ook de enige manier om de humor van zulke dingen in te blijven zien.
    Succes daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Étudier en France

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2012

Ode aan de Côte d'Azur

17 Februari 2012

Alarme Orange

25 Januari 2012

Pittige tijden

08 Januari 2012

La semaine de la situationes

02 Januari 2012

Je kan het meisje uit de stad halen...
Marloes

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 13419

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 15 Maart 2016

Skippy de boskangoeroe

13 Mei 2013 - 01 Juni 2013

Waddup in Mexico

02 Januari 2012 - 15 Mei 2012

Étudier en France

Landen bezocht: