La semaine de la situationes - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marloes Heideveld - WaarBenJij.nu La semaine de la situationes - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marloes Heideveld - WaarBenJij.nu

La semaine de la situationes

Door: marloesheideveld

Blijf op de hoogte en volg Marloes

08 Januari 2012 | Frankrijk, Parijs

Bonjour mon ami's,

Zoals je kan lezen, en zoals verwacht, was de eerste week de week van de situations. Na maandag te zijn aangekomen in Juan les Pins, moest ik me dinsdag melden op de universiteit. De heenreis verliep nogal gesmeerd, maar het science park waar de universiteit zit had ik me toch iets anders voorgesteld. Het ligt in de bergen en alle bedrijven/universiteiten/andere gebouwen lijken echt enorm op elkaar. Uiteraard kon ik de universiteit niet vinden, maar samen met Dimitri de Rus (for real) ontdekten we na 20 minuten toch onze universiteit (het heet Skema) en kon mijn eerste dag beginnen. Het was vooral veeeel informatie en mensen leren kennen :). Ik ga hier in 4 maanden 9 vakken volgen (veel succes daarmee) en woensdags had ik een afspraak om mijn rooster door te spreken. Wonder boven wonder heb ik geen overlap en mag ik op maandag van 8.30 tot 20.30 op de universiteit mijn tijd doorbrengen. Aan de andere kant begint mijn weekend dan wel weer op woensdagmiddag.

Wat nogal de main situation van de week was, is dat we pas zaterdag in ons appartement konden. Woensdag, donderdag en vrijdag hebben we met z'n 3en in een soort van tijdelijk appartement geslapen (2 bedden, 1 deken, good times). Ik heb 2 huisgenootjes, ééntje uit het Franse gedeelte, zij heet Amandine. En ééntje uit Florida, Margeling. Dit tijdelijk appartement had géén internet, één sleutel en mijn vriendelijke vriendin uit Florida had geen telefoon. Via barmannen, de Mcdonalds en de receptie hebben we elkaar toch elke dag weer gevonden en zo kwam deze situation ook weer aan zijn einde. Ons echte appartement is namelijk beaucoup geweldig, uitzicht op zee, mooie keuken en mega-tv :). Ik heb wat foto's op facebook gezet, ik ben ook zeer content met mijn meegebrachte foto's, zoals je ziet.

Al deze (petit) tegenslagen werden goedgemaakt door al jullie leuke berichtjes en reacties, ontzettend bedankt daarvoor, het deed me erg goed!

Donderdag ben ik met Michelle (ook van de RuG) even door Juan les Pins gelopen en de omgeving is echt geweldig, ik heb zoals gezegd al wat foto's op facebook geplaatst. Wat echt heel vreemd is, is dat de kerstversiering gewoon tussen de palmbomen hangt en dat iedereen elkaar begroet met Bonne Annéé, terwijl voor mijn gevoel oud en nieuw hondermiljoenmiljard jaar geleden is.
Het weer is hier namelijk zeer goed, ongeveer 15 graden met een zonnetje en blauwe hemel erbij. Ik heb vanochtend ontbeten op mijn balkon, gewoon in mijn t-shirtje en spijkerbroekie. Ik wil verder niemand jaloers maken ofzo ;).

Dit was het voor deze week, i'll keep you posted :)!

Bonne soirée!

Liefs






  • 08 Januari 2012 - 20:30

    Jos:

    Leuk verhaal, wel relax dat je nu op je eigen appartement zit. Succes morgen met je lange dag. Have fun en blijf mooie verhalen sturen x

  • 08 Januari 2012 - 20:39

    Jacqueline :

    he meis, leuk om je eerste indrukken hier te lezen! Keep us posted en een wiggle wiggle wiggle (uiteraard de franse variant) speciaal voor jou vanuit Groningen!

    Liefs

  • 08 Januari 2012 - 23:14

    Geeske:

    Jakob! Klinkt tres bien! Ik heb de foto's van het appartement gezien, echt supermooi!! Geniet er maar goed van, want ik zie dat je over 127 dagen alweer terug bent! (stiekem hangt er een lijstje boven mijn bed waarop ik de dagen aftel (A) ). Gros bisous! Tu me manques!

  • 09 Januari 2012 - 08:03

    Emma:

    Snorretje! Alle situations daargelaten klinkt het erg leuk daar in je nieuwe stadje! jaloers op dat mooie weer! Geniet ervan en veel succes vandaag van 8.30 tot 20.30

    xx

  • 09 Januari 2012 - 09:24

    Sabine:

    Nee hoor, we zijn niet jaloers.. helemaaaaaaal niet! Hier is het ook prachtig! Echt, genieten met de grote G!

    Oké, toch wel.

  • 09 Januari 2012 - 09:27

    Ellen:

    Marloees!
    Wat nice dat je een mooi plekkie hebt daar! & wat heerlijk dat je zo mooi weer hebt! jaloers!!
    Succes vandaag en de rest van de week!
    xx

  • 09 Januari 2012 - 09:31

    Irene:

    Leuk om te lezen Marloes!

    Hou ons op de hoogte en geniet van je lange dag vandaag!;)

  • 09 Januari 2012 - 17:05

    Marjon:

    Wauw dat heb je goed voor elkaar marloesje! De situations en de lange maandag daar gelaten dan ;)
    Vergeet niet heel erg te genieten & ik wacht af tot je volgende mooie verhaal!

    Heel veel liefs uit het regenachtige Groningen (ik ben heus niet jaloers hoor..)

  • 09 Januari 2012 - 19:44

    Liset:

    klinkt super beaucoup marloesje! :P
    ben dan ook heel jaloers op je dat jij nu al op je balkonnetje kan ontbijten!
    verder vind ik het super om dit soort verhaaltjes van je te lezen, dit moet je dus ook zeker blijven doen ;)

    veel plezier nog en geniet ervan xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Étudier en France

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2012

Ode aan de Côte d'Azur

17 Februari 2012

Alarme Orange

25 Januari 2012

Pittige tijden

08 Januari 2012

La semaine de la situationes

02 Januari 2012

Je kan het meisje uit de stad halen...
Marloes

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 13410

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 15 Maart 2016

Skippy de boskangoeroe

13 Mei 2013 - 01 Juni 2013

Waddup in Mexico

02 Januari 2012 - 15 Mei 2012

Étudier en France

Landen bezocht: