De koffers staan klaar, de tickets op tafel.. - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Marloes Heideveld - WaarBenJij.nu De koffers staan klaar, de tickets op tafel.. - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Marloes Heideveld - WaarBenJij.nu

De koffers staan klaar, de tickets op tafel..

Blijf op de hoogte en volg Marloes

15 Mei 2013 | Mexico, Mexico-stad

Maar het gras van het noorderplantsoen kan me even gestolen worden. Eerlijk is eerlijk, ik stond nogal in de stressmodus voor mn tripje naar Mexico. De deadline voor de aanmelding van de master die ik wil gaan doen was 15 mei en zoals je merkt ben ik op dat moment present in het land van de drugsoorlogen, azteken en spring breaks. Ik had van tevoren ook niet overdreven veel contact met Stephanie en Katia gehad, de ontzettend lieve en vriendelijke mensen waar ik bij logeer, en ik vroeg me op zondagmiddag wel af of ze zouden weten dat ik maandagavond daar met mn tassie in mexico city zou staan. Op het moment dat De Grote Paniekaanval bijna ging toeslaan, besloot ik voor de grap eens te kijken of Katia ook whatsapp had. En warempel nog aan toe, binnen 5 minuten was geregeld dat ik werd opgehaald van el aeroporto. Akkoord.
Ik was echt meer dan dankbaar dat ik werd opgehaald, want als je niet bekend bent in Mexico (raise your hand) dan kom ik je ook echt niet verder dan het vliegveld. Aan verkeersborden, verkeersregels, of eigenlijk alles waaraan je zou kunnen afleiden wat je moet doen of waar je heen moet doen ze hier niet. Maar daar hoef ik me niet druk om te maken, want ik ben met locals :). Iets wat toevallig ook best goed uitkomt als je lang en blond bent en lijkt op een Europeaan.

Uiteindelijk kwam ik dus aan in de casa van Katia. Het is een heel mooi appartement en ik heb een eigen kamer en badkamer! Dit is al wel redelijk gaaf, maar ik voelde me echt ontzettend the Fresh Prince of Bel Air toen vanochtend hier een lief klein vrouwtje binnenkwam die ontbijt voor me ging maken (ei met ham, getoast brood, tortillas, milkshake, de 5 uur daarna heb ik echt niets meer gegeten, dat kon er niet meer bij). Het werd spannend toen bleek dat ze werkelijk geen woord Engels sprak, maar met mijn woordenboekje en wat wijzen hadden we toch uiteindelijk een leuke conversatie. Morgen spaans ontbijtles nummer 2.

So far so good. Ik heb mijn planning nog niet helemaal rond hier, iets waar ik ook nul over na had gedacht voor mijn vertrek, maar volgende week heb ik daar mogelijk wel iets meer over te vertellen ;).

Oke kinderen, oogjes dicht en snaveltjes toe. Gedraag jullie een beetje (Bolle ik heb het tegen jou) en adios!


  • 15 Mei 2013 - 09:01

    Liselot:

    Nu je weg bent zal ik wel even een oogje in het zeil houden... Ontbijt klinkt goed!! Veel plezier!!! Xxx

  • 15 Mei 2013 - 09:31

    Hidde:

    Lekker bezig Marloes! Fijne vakantie en geniet ervan! x

  • 15 Mei 2013 - 11:44

    Rianne:

    Klinkt goed el Mustacho!!

    Geniet ervan :)

  • 15 Mei 2013 - 13:34

    Anke:

    Leuk om te lezen Marloes, veel plezier!

  • 15 Mei 2013 - 17:12

    Gerard:

    he fijn even geskyped te hebben. je eerste veslagje lezende merk ik dat je al redelijk op dreef komt. liefs papa

  • 15 Mei 2013 - 17:39

    Judith:

    Hoi Marloes,
    Leuk om je zo een beetje te volgen daar in Mexico.
    Zo te horen voelt het goed daar te zijn, ....het kan alleen maar beter worden.
    Heel veel plezier en geniet ervan.

    Liefs, Judith.

  • 20 Mei 2013 - 08:56

    Madelein:

    heey Marloesje! leuk om je verslagje te lezen, heel veel plezier daar en we gaan snel weer leuke dingen doen als we allebei weer terug zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 13409

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 15 Maart 2016

Skippy de boskangoeroe

13 Mei 2013 - 01 Juni 2013

Waddup in Mexico

02 Januari 2012 - 15 Mei 2012

Étudier en France

Landen bezocht: