Chilliebillie - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marloes Heideveld - WaarBenJij.nu Chilliebillie - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marloes Heideveld - WaarBenJij.nu

Chilliebillie

Blijf op de hoogte en volg Marloes

30 September 2015 | Singapore, Singapore

Hoi!


Niet gelukt

Voordat ik weg ging dacht ik dat ik om de twee weken een verhaaltje zou uploaden. Dat is niet gelukt. Ondertussen zit mijn tijd in Bali er alweer bijna op! Het is een beetje veel om al mijn avonturen in een keer te vertellen, dus ik houd het voor nu even bij Maleisie en Singapore :). De Balinese stories volgen.


Toeristische routes

Ik heb twee dagen in Kuala Lumpur doorgebracht en dat was ook wel genoeg. Er is best wel wat te zien en te doen, maar het is een drukke en warme stad en het grootste deel van je tijd gaat verloren aan de weg oversteken, dat is een soort van sport daar ;). Mijn volgende bestemming was Cameron Highlands, een hoger gelegen gebied in het midden van Maleisie. Omdat het iets hoger ligt, is de temperatuur wat lager, wat echt fantastisch was na KL. Zie het als een uurtje in de alpen tijdens een hittegolf in Nederland. Cameron Highlands staat bekend om de theeplantages en wandelpaden door de jungle. Ik had een toertje geboekt genaamd 'Mossy Forest' en het was dan ook echt een wandeling door een mossige bos. Ik vond het veel leuker om zelf in en rondom de theeplantages te wandelen en om zelf de routes door de jungle te lopen. Na Cameron Highlands heb ik dan ook niet meer 'toeristen pakketjes' geboekt, je ziet dan maar de helft van wat je ziet als je zelf op pad gaat!


Duitsers

In Cameron Highlands heb ik een groepje Duitsers ontmoet en we zijn samen verder gegaan naar Penang, een eiland aan de Westkust. Als je je afvraagt waarom de Duitsers een speciale vermelding krijgen, dan bij deze: er waren alleen maar Duitsers in Maleisie. No biggie, behalve dat ze de hele tijd Duits praatten. Gelukkig weet ik met dank aan meneer Grunhose hier en daar een woordje op te vangen en zo kon ik lekker een biertje met ze drinken op Penang, waar niet per se heel veel meer te doen is dan eten en drinken. Precies waar ik goed in ben! Hierna ben ik door gegaan naar Melaka, een klein, maar strategisch gelegen, dorpje tussen Kuala Lumpur en Singapore, vroeger bezet door zowel de Portugezen, als de Nederlanders en Engelsen. Precies om deze reden staat er midden in het dorp, heel schattig, een stadhuis en hebben ze zelfs een heerenstraat! Home sweet home :).


Singapore!

Na twee weken Maleisie ben ik verder gereisd naar Singapore. Na een wat dubieuze grensovergang kwam ik in de meest gestructureerde en schone stad ter wereld aan. Voor een semi-autist als ik is dat natuurlijk een redelijk goede plek om te zijn en ik vond het ook oprecht de leukste bestemming tot nu toe (Bali niet meegerekend, dat komt nog ;))! Natuurvriend als ik ben (hehe) heb ik de eerste dag rondgelopen in het MacRitchie reservoir, een jungle midden in Singapore. Mijn wandeltocht is gestrand midden in een apenfamilie, ze wouden me er niet langs laten. Eenmaal terug in de stad heb ik m'n billen van m'n benen gelopen om alles in een paar dagen te zien met Gardens by the Bay als hoogtepunt. O en ik heb besloten dat als ik later oud en rijk ben ik ga wonen in Marina Bay Sands. Uiteraard.


Blond

Alhoewel ik alleen maar op plekken ben geweest waar triljoen toeristen komen, waren de lokale mensen hier en daar toch nog onder de indruk van blonde mensen. Vooral in Cameron Highlands kon ik me niet verstoppen voor locals met een selfiestick. Medium enthousiast... Maar elk nadeel heb zn voordeel, toen in Singapore mijn slipper sneuvelde kwam de plaatselijke automonteur aangerend om hem binnen no time te fixen met tie-ribs. Is het toch nog wat waard om op te vallen :).

Dat was het weer! Voor mij tijd om dit zweterige internet cafe te verlaten.
Mijn excuses voor eventuele spelfouten (dit is echt een zwetering internet cafe, waar je niet al te lang wilt zitten).

Cheers en love you longtime!

xxxx







  • 30 September 2015 - 12:30

    Hubie:

    Lieve Marloes,
    Met bewondering en respect voor je lef lees ik je prachtige verhalen! Ben benieuwd naar je Bali-verhaal. Take care & enjoy!

  • 30 September 2015 - 13:03

    Marjon:

    Aahh het klinkt heerlijk Marloes! Ik zie je helemaal lopen bij de apen en met je kapotte slipper haha. Geniet van de laatste dagen op Bali! Ben benieuwd naar je verhalen daarover;) Liefs

  • 30 September 2015 - 13:25

    Fennie En Roel:

    Lieve Marloes
    bedankt voor je verslag. Leuk om te lezen. Van je vader alvernomen dat je het reuze naar je zin hebt. Heel veel pkezier en we kijken uit naar je verslag van Bali

  • 30 September 2015 - 16:43

    Noordman:

    Heideveld! Heerlijkheid ten top hier; mijn beelden en ce moment zijn zo levendig, ik zie je overal al staan (en hoor je vooral ook haha); wijfelend voor je de straat over steekt, oog in oog met de apenfamilie, wegrennend daarna uiteraard met je handen in de lucht, gillend met een slipper in je hand enz.. En da van die Duitsers.. das echt een nare duitse eigenschap; in cape town deden die da ook:P
    Love you longertime

  • 30 September 2015 - 16:46

    Ingrid:

    Leuke verhalen Marloes! Heel veel plezier nog! Liefs X

  • 30 September 2015 - 17:53

    Jan-Hendrik:

    Haai Marloes!
    Leuk te lezen hoor!
    Groetjes J-H

  • 30 September 2015 - 19:32

    Leonie:

    Jaaaaaaaa update mail!
    Super leuk om te lezen marloes! Ben benieuwd naar je verhalen over Bali!
    ❤️

  • 01 Oktober 2015 - 21:48

    Geesje:

    Leuk! Maar mis je wel heel erg :'(

  • 03 Oktober 2015 - 23:29

    Anje Buining:

    Wat een mooi verslag Marloes.op naar Bali

  • 07 Oktober 2015 - 19:39

    Dini Harkink:

    Mooi, die spannende verhalen. Ik las het nu pas. Mijn gmail deed aan luchtfietserij. Alles moest opnieuw worden ingevoerd. Bleven die apen alleen maar naar jou staren ? Misschien ook onder de indruk van zeer blonde haren. Dat komt in hun familie niet voor. Als een 78-jarige oude 'oma" een opmerking: Ga niet wandelen op plekken waar het gevaarlijk is of je de weg kunt kwijtraken. Verder veel genietmomenten gewenst. Tot horens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 13390

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 15 Maart 2016

Skippy de boskangoeroe

13 Mei 2013 - 01 Juni 2013

Waddup in Mexico

02 Januari 2012 - 15 Mei 2012

Étudier en France

Landen bezocht: